lagu-lagu keTuhanan yang sangat terbaik | QIMAYRA MOHAMMAD ®


why?

invisible hit counter

lagu-lagu keTuhanan yang sangat terbaik

| 13 November 2011




assalamualaikum ..

amacam korang, sihat tak? alhamdulillah kalau sihat yang kurang sihat tu jangan lupa makan ubat eh :). dalam entri kali ni aku nak kongsi ngan korang lagu-lagu ketuhanan yang terbaik, yang aku selalu dengar. maybe ada juga lagu ketuhanan yang aku nyatakan nanti yang korang pernah dengar atau minat.

kalau lagu-lagu ketuhanan, khususnya kita yang beragama islam ni mesti lah minatkan, takkan tak minat pula yer tak? di setiap lagu tu ada pesanan, nasihat dan dakwahnya yang tersendiri yang disampaikan melalui lagu yang berlainan melodi tapi tujuannya tetap sama yaitu menyeru kita bertaubat, beribadah, berbuat baik, mengagungkan kebesaranNYA, etc.

oke la, ini lagu-lagu ketuhanan yang aku selalu layan. 


 

Mawi, Akhill Hay dan Imam Muda - HambaMu

 

Mawi feat KRU - Sujud


 

Wali Band - Abatasa



ST12 - Memujamu



ST12 - KebesaranMu



Radja - Taubat



Afgan - PadaMu Ku Bersujud


persoalan yang selalu bermain dalam minda aku ni, kenapa eh band-band dari malaysia ni macam susah sangat nak buat lagu-lagu berunsurkan keTuhanan?. cuba fikir-fikirkan.

banyak lagi sebenarnya lagu-lagu ketuhanan yang aku selalu dengar, aku display yang ni jer la eh. tidak lupa juga lagu-lagu dari saudara Maher Zain kita, semua lagu dari dia aku minat terutamanya Barak Allah dan Allahi Allah Kiya Karo.

seperkara lagi, kalau korang ada tahu lagu-lagu ketuhanan ni jgn lupa pula nak share ngan aku eh. boleh kan? sharing is caring (:

syukran jazilan, barak Allah (:



komen kalau free, like kalau nak cepat. hehe ;D

Comments
0 Comments

0 661 COMMENTS.: