why?

invisible hit counter

i am information technology technician

| 7 May 2012



assalamualaikum ..

agak lama suda tak update blog.. sedih sangat tengok blog aku ni sunyi sudah, behabuk pun anda. hehe. di sebabkan hal yang tak dapat dielakkan aku tak aktif dah update mengupdate ni. wehehe tapi xpa aku tetap akan update juga kalau ada masa.

setelah berfikir aku rasa blog ni akan aku jadikan sebagai medium untuk menulis tentang peribadi diri, tak juga la peribadi sgt kang ada pula yang termuntah baca. hahaha. oke lah! yang aku nak cerita sikit ni tentang pekerjaan aku skrg ni, aku bukan lagi receiption separuh masa di hotel budget skrg dah tukar kerja dah. aku seorang juruteknik informasi teknologi skrg. nak tau tempat keja aku? tadaaaa!



shervinton executive boutique hotel yang bertaraf 3 bintang, terletak di daerah aku sendiri yaitu di tawau, sabah dan sekarang hotel ini dalam usaha untuk memegang title sebagai hotel 4 bintang. haa di sini laa aku bertugas sebagai IT technician, orang kanan GM gituu. wahhh :P. owner hotel (managing director) ni ada 4 orang dan GM hotel yang peramah dan baik ni la yang diberi kepercayaan utk menerajui hotel 3 bintang ni.

actually aku baru jer sebulan keja di hotel ni, aku start bertugas pada 4 april lalu dan sekarang ni aku bertungkus lumus supaya di confirmkan kerja di hotel ni. korang jangan lupa doakan aku tau! 

aku memang selesa kerja di hotel ni sbb smua staff peramah dan aku sangat suka dengan jawatan aku sbb minat yang mendalam tentang dunia IT. gaji? gaji aku memang aku tak sangka laa. aku sangat berpuas hati! sangat sangat! alhamdulillah rezeki :) 

aku nak bawa korang tengok opis aku. welcome! hehe.


untuk pengetahuan korang, server segala sistem komputer di hotel ni terletak dlm opis aku ni dan hanya juruteknik IT, executive (chief) security/supervisor dan GM sahaja yang boleh melangkah masuk dalam opis aku ni, lain-lain staff tak boleh masuk walau owner hotel sekalipun kecuali sudah mendapat kebenaran dari GM, haa bole laaa. tapi kenapa pula security boleh masuk? kjap lg aku gtau.


haa gambar d atas ni tempat di mana aku selalu duduk buat kerja. sorry la yer berselerak sikit.. tak sangat nak kemas. hehe. selain daripada komputer, jika ada majlis atau presentation yang dibuat di hotel ni dan jika mereka memerlukan PA system, projector, ataupun karaoker set, benda alah tu kitaorang juga yang sediakan.


dlm opis aku juga ada cctv, ni untuk kegunaan executive security bagi memantau pergerakan segala staff haa sebab itu laa security pun boleh masuk opis aku dan  jika dilaporkan ada kes berlaku dan cctv kena playback, juruteknik it juga kena ada sama bagi memastikan kes tu tepat pada masa, tarikh dan benda yang berlaku tanpa sebarang kompromi. tehehehe.

oke laa! tu je yang aku nak kongsi ngan korang smua, insyaAllah ada masa nanti aku update lagi. apa-apa pun luruskan niat, ikhlaskan hati dan buat kerja baik-baik! insyaAllah rezeki tidak akan kemana. assalamualaikum! :)


komen kalau free, like kalau nak cepat. hehe ;D